Okos termosztát vagy manuális beállítás?
Nagyon sok esetben felvetődik a kérdés, hogy mennyire lehet, és érdemes automatizálni az otthoni fűtési rendszereket?
Az egyik tábor amellett érvel, hogy a korral haladni kell, a kompjúterizált világban már WEB3- as alkalmazások és applikációk távolról elvégeznek indítási, beállítási feladatokat, így például az üdülő fűtését a kívánt hőfokra lehet állítani, amikorra odaér a család.
Az ellenzők azzal érvelnek, hogy mi van, ha megszakad az információs összeköttetés, és a rendszer nem lesz képes ellátni alapfeladatát? Az előbbi példa alapján, ők azt mondják, inkább legyen hűvös a helység egy félóráig, de utána biztosan be tudom állítani a kívánt hőfokot.
Az utóbbiak érveit támogatja az alábbi, mostanában lezajlott történet is:
„Hibát találtak a Nest okos termosztátban, ami miatt leállt a fűtés a lakásokban, így a tulajdonosok hidegre értek haza. A Google-által felvásárolt cégre emiatt kiakadtak a júzerek, és a közösségi médiában ennek hangot is adtak.
„Ma korán reggel dolgoztam, de miután beértem a munkába, a feleségem felhívott, hogy nincs fűtés, a Nest halott, vörösen villog (halott az aksi). NEM VAGYOK BOLDOG!” – írta egy Svenn nevű júzer a termék fórumán. „A Nestünk lefagyott, teljesen, nem válaszol” – írta egy másik Shelleyp nevű.
A januári hidegben nem jön túl jókor, ha elromlik az otthonok automatikus fűtése – az okos otthonok terjedésével ideje ahhoz is hozzászoknunk, hogy a hibák már nemcsak azt jelentik, hogy lefagy a gép, vagy megjelenik a pornó akkor is, amikor nem kellene, hanem közvetlen hatással vannak az életünk minden területére, például megfagyunk.
A Nest azt állítja, már a felhasználók 99,5 százalékánál javították a hibát, miután értesültek róla. Azoknak, akik még mindig fagyoskodnak, kilenc lépésből álló útmutatót raktak össze a javításhoz. A fórumbejegyzések szerint viszont ez sem elég, hiába indítják újra a felhasználók az eszközt, nem változott semmi. A cég tovább vizsgálja az esetet, ami valószínűleg egy decemberi frissítés okozott: azóta nagyon hamar lemerül a kütyü.”
Igen, elég megdöbbentő , ha rendszer önmagában működne, de egy azonosítatlan probléma miatt szenvednek a lakók.
Mi, itt a NordArtnál, úgy véljük, hogy olyan fűtési megoldás kell a fogyasztónak, ami pontos választ ad egy felmerülő igényre, azaz ha a lakásban meleget szeretnénk, akkor olyan rendszert kell kialakítani, mely fűtés, biztonság és dizájn szempontjából is megfelel az elvárásoknak.
Forrás: index.hu